Jacob Salmon

Hvordan køber virksomheder konsulentydelser? del 4

In Kunderelationer, rådgivning on 1. november 2010 at 16:08

Jeg har tidligere fortalt om en lille kundeundersøgelse, hvor jeg skrev til en række tidligere og nuværende kunder om hvordan de foretrækker at købe konsulentydelser. Her kommer de 5 kunders svar på de sidste af de 4 spørgsmål jeg stillede. Læs også første delanden del og tredje del.

Spørgsmål nr 4 jeg stillede kunderne var:

Hvad er dit bedste råd til konsulenter der gerne vil sælge deres ydelser til dig/din virksomhed?

Her er de 5 svar jeg fik tilbage:

Kunde 1: Netværk.

Kunde 2: Få deres ydelser omtalt i relevante medier, udgiv bøger om specifikke emner, besøg HR- og ledernetværk med gratis oplæg, deltag på messer, gør det så godt at tidligere kunder vil anbefale dem i deres netværk.

Kunde 3: Gå direkte til sagen og vær så konkret som muligt. Skær produktet til, så jeg hurtigt kan forholde mig til det. Og så er  personligheden uhyre vigtig. Konsulentydelser kan man jo ikke holde i hånden som en almindelig vare, mens man vurderer pris og kvalitet. Det er i høj grad et spørgsmål om tillid.

Kunde 4: Bliv omtalt i jeres netværk eller i de fagblade vi læser.

Kunde 5: Få et personligt møde med mig på 20-30 min – efter jeg har modtaget info ( på mail )om hvad I kan tilbyde og vær konkret i hvad det er de tilbyder

Opfordring: Kopiér de 4 spørgsmål og send dem til 10 af dine kunder og potentielle kunder og lav et indlæg med svarene i samme anonyme form som her.

– salmon

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: