Jacob Salmon

Hvordan køber virksomheder konsulentydelser? del 2

In rådgivning on 13. oktober 2010 at 09:07

Jeg har tidligere fortalt om en lille kundeundersøgelse, hvor jeg skrev til en række tidligere og nuværende kunder om hvordan de foretrækker at købe konsulentydelser. Første del kan du læse her.

Spørgsmål nr 2 jeg stillede kunderne var:

Hvordan fandt du frem til/ blev kontaktet af sidste eksterne rådgiver(firma) du/I benyttede? Var det nogen I havde brugt før? Var det via dit eget netværk? Var det Google? Noget andet?

Her er de 5 svar jeg fik tilbage:

Kunde 1: Har anvendt konsulenten tidligere.

Kunde 2: I tilfældet med [navn på rådgiver] var det lidt specielt, fordi jeg søgte en helt speciel ydelse. Jeg fandt dem via netværk, da jeg selv har arbejdet hos en af [rådgiverens] tidligere kunder. I det tilfælde kunne jeg alternativt have fundet på at Google mig til det, fordi det var så specifikt – hvis jeg ikke kendte nogen, der kendte [rådgiveren].

Kunde 3: Den seneste jeg har brugt, fandt jeg gennem mit eget netværk.

Kunde 4: Det var via mit netværk – et firma fra Amsterdam

Kunde 5: Det var gennem netværket

Konklusionen er præcis den samme som ved første spørgsmål; disse 5 kunder, der er en blanding af mindre og store danske virksomheder, bruger over en bred kam deres netværk når de går på konsulentjagt.

Opfordring: Kopiér de 4 spørgsmål og send dem til 10 af dine kunder og potentielle kunder og lav et indlæg med svarene i samme anonym form som her.

Mine 5 respondenters svar på de sidste spørgsmål følger i efterfølgende blogindlæg

– salmon

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: