Jacob Salmon

SALG, SALG, SALG!

In Ikke kategoriseret on 28. september 2010 at 22:37

Der drømmes om, råbes og håbes på øget salg i rigtig mange virksomheder disse år. Krisen har sat tænderne grundigt i ryggen på mange, der nu har svært at se enden på galskaben.

Sætninger som “markedet er gået i stå“, “omsætningen lader vente på sig” og “pipelinen er alt for tynd” skaber neglebideri på direktionsgangene. Der opstår frygt, som fører til demotivation og til tider handlingslammelse.

Nogle virksomheder har tidligere været forkælet med et kontinuerligt salgsflow, der – lidt sat på spidsen – kom af sig selv. Nu har situationen ændret sig markant og det kræver stor handlekraft og masser af hårdt arbejde bare at overleve. Der er ingen kære mor – man må og SKAL bare op på hesten. 

Krisen virker således for en del virksomheder som et forsinket startskud til at få etableret en “rigtig” salgsorganisation. Andre er nødt til at få ryddet op i den eksisterende salgsorganisation – at få den slebet til, så den matcher det marked, krisen indtil videre har medført.

Begge scenarier er interessante arbejdsområder for ledelseskonsulenten, der nu for alvor får mulighed for at bevise sit værd.

Det er en spændende tid vi lever i!

M. Reinholdt

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: